بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان
همه کارفرماها طبق قانون کار،در برابر حوادثی که ممکن است برای کارکنان شان موقع انجام کار پیش بیابد،مسئول هستند. هدف این بیمه ،حمایت از کارفرما و تامین امنیت شغلی کارکنان است تا اگر حادثه ای اتفاق افتاد،خسارت مالی و جانی از دوش کارفرما برداشته بشود.
چرا این بیمه مهم است؟
ممکن است در محیط خدماتی ،بازرگانی یا تولیدی اتفاقاتی مثل افتادن در ارتفاع،سوختگی،برق گرفتگی،یا صدمه با دستگاه پیش بیابد، درچنین مواقعی کارفرما طبق قانون موظف هست که خسارت را جبران بکنند ،بیمه مسئولیت کارفرما با پرداخت دیه یا هزینههای درمان ،جلوی فشار مالی سنگین بر روی کارفرما را میگیرد
پوشش های اصلی بیمه
جبران خسارت بدنی یا فوت کارکنان ناشی از حوادث کاری
پرداخت هزینه های پزشکی طبق نظر مراجع قانونی
حمایت از کارفرما در برابر شکایات و احکام قضایی
پوشش های تکمیلی(کلوز ها):
کارفرما میتواند برای دریافت حمایت بیشتر، پوشش های اضافی زیر هم انتخاب بکند:
حوادث ناشی از وسایل نقلیه
پرداخت هزینه های پزشکی بدون نیاز به حکم دادگاه
پوشش مطالبات سازمان تامین اجتماعی(طبق ماده 66 قانون تامین اجتماعی)
پوشش مسئولیت در قبال اشخاص ثالث(مانند بازدید کنندگان)
جبران افزایش دیه در طول زمان
پوشش برای ماموریت های خارج از محل مورد بیمه
پوشش نوسان تعداد کارکنان تا 20 درصد
غرامت و دستمزد روزانه در زمان از کارافتادگی موقت
مزایای بیمه مسئولیت کارفرما:
جلوگیری از خسارت های مالی ناگهانی
افزایش اعتماد کارکنان بر کارفرما
پوشش قانونی مطمئن در برابر شکایات
امکان تنظیم سطح پوشش و کلوز ها بر اساس نوع فعالیت
